Deelnemers en activiteiten Doe-markt 2018

Tijdens de Doe-markt in en rondom de Junushoff laten verenigingen, organisaties en ondernemers het publiek zien, horen en beleven wat Wageningen te bieden heeft. Kom lekker spelen en sporten bij de Speelbus van Solidez of bij één van onderstaande activiteiten.

Tijd:  12.00-17.00
Plaats: rondom Junushoff
(Junusplein, Junushoff, buitenterrein achter de Junushoff, Plantsoen, Duivendaal en parkeerplaats Junushoff)

Brandweer

De brandweer en jeugdbrandweer zijn weer present zodat je met een echte brandweerslang kunt spuiten!

De Harmonie en de Ontzetting

De Harmonie en studentenorkest de Ontzetting nemen verschillende muziekinstrumenten mee zodat je deze kan uitproberen. Ook mag je zelf een ensemble dirigeren.

Beach- event

Er is weer volop actie op het Wageningse strand! Kom kennis maken met Rugby voor iedereen van 4 tot 99 jaar bij de Rugby club Wageningen.

De leden van volleybal vereniging Scylla gaan met elkaar de strijd aan op het zand. Van jong tot oud, iedereen doet met veel strijdlust mee om die titel binnen te slepen. Kom gezellig kijken!

Knutselplein

Kom knutselen met koek en taart bij Evelien van Leusden of schilderen en tekenen met Sietske Schoute.

SHOUT

De wereld is enorm divers op zo veel manieren. Bij SHOUT kun je vandaag meekleuren aan die diversiteit op onze regenboog en met leuke kleurplaten. Voor wie niet van kleuren houdt heeft SHOUT een korte quiz over diversiteit.

Rijnridders

De motorclub pakt dit jaar uit! Kom gezellig langs (klik hier)

Speed date met een veteraan

Op de Doe-markt op Koningsdag kun je tijdens een korte ontmoeting met een veteraan vragen wat je wilt. In een legertruck bij Junushoff kun jij speeddaten met oorlogsveteranen. Nieuwsgierig naar de ervaringen van veteranen? Zin in een leuk gesprek mét inhoud? Stel je vragen! Als je je aanmeldt (This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.) dan geven wij vooraf een tijd aan je door.

Buren van de Binnenhaven

De buren van de Binnenhaven hebben verschillende activiteiten in petto, die met name gericht zijn op de kinderen.
- Verkoop van zelfgebakken gefrituurde lekkernij
- De appelfee komt langs voor een magische appelschil wedstrijd (wie heeft de langste??)
- Schilderworkshop met een echte kunstenaar (van abstract tot stilleven, het kan allemaal)

Sport en spel

Natuurlijk zijn de pony’s van Stal Eijkelboom ook dit jaar weer aanwezig. Kom jij pony rijden?

Frisbeevereniging Discover
Ontdek hoe spectaculair de teamsport ulimate frisbee is door mee te doen aan een gooi-oefeningetje en/of een échte wedstrijd!  Iedereen, jong én oud, kan en mag meedoen. Tip: trek wel even kleren/schoenen aan waar je lekker vrij in kunt bewegen!

Schermvereniging La Prime geeft demonstraties schermen.

De reddingsbrigade laat zien hoe zij te werk gaat en… ze nemen een springkussen mee!

Maak kennis met softbal! Door middel van verschillende kleine oefeningen zullen wij je testen op balgevoel en een klein beetje techniek. Benieuwd of jij de kwaliteiten van een echte Matchmaker hebt?

Hou jij van schaken? Kom langs, de Schaakvereniging Wageningen neemt groot schaakspel mee.

ILL SKILL SQUAD, VIRTUAL EMOTIONS en JHOOMO RE verzorgen workshops, demonstraties en shows. Hiphop, Bollywood, breakdance en interactief DJ’en geven de Doe markt een urban flavour. Kom en ervaar de energie van de interactie tussen dans en muziek.

Foodfestival

De hele dag is er heerlijk eten verkrijgbaar van Vreemde Streken, Tante uit Marokko en Food of Cultures.

Muziek

De hele dag live muziek georganiseerd door Evenementen en Organisatieteam Wageningen en RTV Rijntreek
vanaf 09:00    RTV Rijnstreek.
11:00 – 12:45 Syrische muzikanten uit het AZC
13:00 – 14 .45 The Underdogs Bluesband
15:00 – 16:45 Double U Blues.
17:00 – 18:00  Jazz kapel Efkes Anders

Nog aanmelden voor de Doe-markt?

Meld je dan zo snel mogelijk aan via This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.. Dan kunnen we nog een plek op de Doe-markt of het Beach event voor je reserveren. Er zijn voor de Doe-markt alleen (beperkte) kosten aan verbonden wanneer je stroom nodig hebt ( € 25,-). De kosten voor deelname aan het Beach event bedragen € 200,- voor een vereniging.