Koningsdag 2021,
vier het met ons mee!

Op 27 april vieren we Koningsdag in Wageningen. Ook dit jaar met met een aangepast programma. We maken er toch een mooie feestelijke dag van!

Dit gaan we doen op Koningsdag:

09.30 uur

In heel Nederland klinken de carillons. Vanaf onze eigen Grote Kerk op de Markt speelt beiaardier Lydia Zwart een aantal liederen rond het thema ‘saamhorigheid’ met daarbij het lied ‘Zij aan zij’ van Kinderen voor Kinderen (het lied van de Koningsspelen dit jaar).

09.55-10.00 uur

De klokken van de Grote Kerk luiden en

10.00 uur

De beiaardier Lydia Zwart speelt het Wilhelmus (klik hier).

10.02 uur

Toespraken van burgemeester Geert van Rumund, kinderburgemeester Mats van Leersum en voorzitter Jan-Piet Zijp van de Oranjestichting Wageningen. De toespraken worden uitgezonden via RTV Rijnstreek en de site van de Oranjestichting Wageningen.

Bekijk hier de toespraak van de Burgemeester:

9.30 – 12.30 uur  Kids Sportdag

Ben jij tussen 7 en 12 jaar oud? Doe dan mee met de Kids Sportdag. Voor alle kinderen tussen 7-12 jaar organiseren we een sportieve ochtend op het Sportpark de Bongerd. Dit is een activiteit van de Oranjestichting Wageningen in samenwerking met Sportservice Wageningen. Trek je oranje (sport)kleding aan en doe mee met clinics in verschillende sporten zoals rugby, voetbal, hockey, korfbal en atletiek.

Deelname is gratis.

Update 21 april: Inschrijven is helaas niet meer mogelijk. De inschrijving zit vol.
Ouders verzoeken wij vriendelijk hun kind te brengen om 9:30 uur en om 12:30 uur weer op te halen. Het is vanwege de beperkingen ivm. Covid-maatregelen niet mogelijk om te blijven kijken.

• Koekjes bezorgen

De gemeente Wageningen en de Oranjestichting Wageningen bezorgen koekjes bij Wageningse zorginstellingen (klik hier).

• Bezoek kandidaten jeugdlintjes

De burgemeester bezoekt op een bakfiets, begeleid door een trompetist de kinderen die een jeugdlintje ontvangen.

Vanaf 18.00 uur

Bekijk de video van het bezoek van de burgemeester aan de kandidaten voor de jeugdlintjes en de overige Koningsdagactiviteiten. De video kun je bekijken op RTV Rijnstreek en op de websites van de Oranjestichting Wageningen en de gemeente Wageningen.

Hoe kun je de opening volgen?

De toespraak van de burgemeester wordt uitgezonden via RTV Rijnstreek via Facebook en via deze website.

Zo vind je TV Rijnstreek:
Ziggo: kanaal 36,
KPN: kanaal 1378,
T-Mobile: kanaal 793.

Zo vind je Radio Rijnstreek:
Ziggo kanaal 1355
KPN kanaal 1078
T-Mobile kanaal 2067.

No evenementen available!
No evenementen available in centrum category!
No evenementen available in heerenstraat category!
No evenementen available in junushoff category!
No evenementen available in muzikale-rondgang category!
No evenementen available in noordwest category!
No evenementen available in stadhuis category!
No evenementen available!