Koningsdag 2020,
vier met ons mee!

Maandag 27 april is het weer Koningsdag. Het is dit jaar anders dan anders, maar toch willen we het samen vieren.

Opening

We starten de dag met een mooi en positief gebaar van saamhorigheid: we zingen en spelen met z’n allen het Wilhelmus om 10.00 uur ’s ochtends. We sluiten daarmee aan bij het initiatief van het Concertgebouworkest dat alle Nederlanders oproept om het Wilhelmus samen te zingen en te spelen.

Hoe kun je meedoen?

We roepen alle inwoners van Wageningen op om vanaf zonsopgang de vlag met wimpel uit te hangen voor de Koning en elkaar. Om klokslag 10:00 uur vragen we je vanuit je open raam, balkon, tuin of de straat het Wilhelmus ten gehore te brengen. Het Carillon van de Grote Kerk op de Markt zal ons begeleiden. Zing en speel maar mee op je trompet, gitaar, piano of triangel.

Deel het zingen van het Wilhelmus in jouw buurt
En laat heel Wageningen zien hoe je meedoet: deel je filmpjes of foto’s op je social media kanalen met:  #koningsdagwageningen2020. Wij plaatsen je filmpje of foto dan door op FB en YouTube.

Hoe ziet het Koningsdagprogramma eruit?

• 9:45 uur –  Toespraak van de Burgemeester vanuit zijn kamer in het Stadhuis, te volgen via RTV Rijnstreek en via onze Facebookpagina.
  • 9:55 uur – Hijsen van de vlag op het stadhuis
  • 10:00 uur – Het carillon van de Grote Kerk zet het Wilhelmus in en heel Wageningen zingt mee!

Op de site van de Oranjebond vind je de nationale activiteiten die georganiseerd worden zoals:

Hoe kan ik de opening volgen?

De toespraak en het zingen en spelen van het Wilhelmus wordt uitgezonden via RTV Rijnstreek via Facebook en via onze website.

Zo vind je TV Rijnstreek:
Ziggo: kanaal 36,
KPN: kanaal 1378,
T-Mobile: kanaal 793.

Zo vind je Radio Rijnstreek:
Ziggo kanaal 1355
KPN kanaal 1078
T-Mobile kanaal 2067.

Waar kan ik de tekst en muziek van het Wilhelmus vinden?

De tekst, melodie en akkoorden kun je hier downloaden. Op de site van het concertgebouworkest staan de muziekpartituren voor allerlei orkest-instrumenten en koorstemmen.

No evenementen available!
No evenementen available in centrum category!
No evenementen available in heerenstraat category!
No evenementen available in junushoff category!
No evenementen available in muzikale-rondgang category!
No evenementen available in noordwest category!
No evenementen available in stadhuis category!
No evenementen available!